space

Det mest facinerande som finns må ju va rymden ?
Ett av mina favoritsysslor är att titta på stjärnorna, jag skulle vilja ha en stjärnkikare.. i lördags var det meteroidregn, vi låg ute på marken i kylan och stirrade upp i luften, och vi såg endel fallande stjärnor och små ljusprickar som flög iväg !
När jag tänker på rymden blir jag knäpp, förvirrad, otrön och lite obehagskänslor i kroppen, vad finns utanför ? Menar, det kan ju inte bara va stopp sen ? Och om den är oändlig, så finns det säker flera miljoner planeter som är oupptäckta, eller ?
Och sen dimensioner och svarta hål, vart försvinner det.. ibland känns det som om hela universum är en liten låda, och svarta hål är typ som ett hål bara, ni vet om man har hål i fickan eller väskan så ramla saker ut utan att man märker det och ba "öhh, det spökar för den va här nyss", och utanför lådan finns något annat ? Hur kan man veta.. vi vet ingenting egentligen.

Mmm.. det finns mkt att fundera över.
Men det är vackert.


Kommentarer
Postat av: samira

ja rymden är fascinerande! älskar också att kolla på stjärnorna, bara känsla av att allt är så mycket större, att det finns så mycket mer än mitt lilla liv här på jorden.

det finns säkert liv på någon annan planet långt långt borta, jag menar risken är ju ganska stor.. det är helt sjukt att ens tänka på, man blir lite knäpp.. tänk om de finns liv på en annan planet som just i denna stund sitter o funderar över om de finns liv på andra planeter än deras.. haha:) u never know

2011-10-13 @ 23:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0